fenntarthatóság, igazságosság, részvétel

Lehet Más Kispest!

Lehet Más Kispest!

Kispesti közlekedési ügyek - 1

kérdések, javaslatok a hivatalhoz

2015. február 19. - Ferenczi István

Február 17-én reggel Patek Gábornak, a Vagyongazdálkodási és Városüzemeltetési Iroda vezetőjének és Bakos Gézának, a Városüzemeltetési Csoport vezetőjének mondtam el azokat a közlekedéssel kapcsolatos kérdéseket és javaslatokat, amelyek nálam összefutottak.
Reméljük a legjobbakat!
behajtani_szadbad.jpg

Ígéretet kaptam, hogy a felsoroltakat megvizsgálják és ha olyan jellegű, akkor továbbítják a BKK-nak és a Főváros megfelelő szakirodájának, ha pedig nem igényel fővárosi jóváhagyást, akkor beépítik a kerületi szintű munkatervbe. Minden esetben visszajelzést ígértek ezekben a kérdésekben. Gondolom, lesz olyan, ami nem szakmai, hanem politikai döntést igényel, tehát nem az irodák, hanem a testület vagy a polgármester fogja eldönteni, hogy megtörténik-e a fejlesztés, a változtatás, vagy nem. Nem látom át még ezt az egész bürokratikus rendszert, de megtettem amit jelen tudásom szerint tudtam. Egy próbát talán megér.

A javaslatok, észrevételek, kérdések az alábbiak voltak - Patek úr azonnali reakcióival kiegészítve.

  • A Nádasdy és Zoltán utca sarkánál két buszmegálló is van, de zebra a közelben nincs. Legyen! - Megküldik a BKK-nak.

  • Zalaegerszeg-Hungária saroknál is legyen zebra!

  • Hogy van az, hogy a Wekerle nem lakó-pihenő övezet, tehát elvileg nem lehet az úttesten sétafikálni, de zebra alig van pár helyen? - Jogos, érdekes kérdés!

  • Az Üllői  és az Ady közé eső lakótelepi részen segítsék a jobb helykihasználást a parkolóhelyek felfestésével! - Szakaszonként, ütemezve jöhet szóba, de azt is tudni kell, hogy nem minden parkolóhely ami annak látszik, vagy annak használják. A lakótelepi közterületek vegyes használatúak - hogy ez pontosan mit jelent, nem egészen értem, de valami olyasmi, hogy nem lehet parkolóhelyet felfesteni oda, ahol elvileg gyalogolni is szabad. Ha valaki jobban képben van, javítson ki!

  • A Kós Károly téren a Koller cukrászda és a park bejárata közti zebrát mindkét oldalon részben kitakarja egy-egy parkolóhely. Még ha szabályos is - kétlem-, ez így nem biztonságos. Legyen a helyükön kerékpáros parkoló! - Patek és Bakos urak is gyanítják, hogy az ott nem teljesen KRESZ-kompatibilis. A kerékpártámaszok ügyében Patek Gábor arra kért, hogy a wekerlei építészekkel egyeztessem a városképi, műemléki jellegű szempontok alapján a támasz típusát. Rajta leszek!

  • Az Álmos utcán lehessen végig, mindkét irányban közlekedni kerékpárral, hogy ne a forgalmas Határ úton, vagy annak járdáján kelljen! - A kitáblázás elvileg megoldható, elválasztott, felfestett sáv nem. Az Álmos utcai szikkasztó árkokat helyre fogják állítani, így várhatóan több lesz az úttesten parkoló autó. Az árkok fedésére, a parkolóhelyek ilyen megoldással való visszaállítására nem lesz forrás, azt a lakók maguk oldhatják meg ha érdekeltek benne és van rá pénzük, erejük.

  • A Hofherr-Nádasdy sarkon jobb a haladás, ha nem működik a lámpa. Itt elmondtam, hogy tolmácsolom az észrevételt, de pl. gyalogos szempontból ellenőrizni nem tudtam, tehát nem feltétlen osztom a véleményt. - Nézőpont kérdése, attól függ kinek a haladását nézük. Meglévő lámpát megszüntetni az egyik legnehezebb eljárás, jó oka van hogy odakerült.

  • A Méta-Pozsony sarkon legyen körforgalom a lámpa helyett! Nagyon megfogja az autókat, a Czifra-Kele utcánál ugyanennyi jármű simán áthalad.  - Patek úr is körforgalompárti. Esély akkor lesz erre, ha a BKV-garázs melletti telket tulajdonló befektető, a Sikumbinui megcsináltatja a Zombor utcánál a leendő lakóparkhoz a körforgalmat, és akkor egy szuszra meg lehet csinálni ezt is. A Főváros, Kispest és Pestlőrinc közös beruházásaként lehetne esélye.

  • Az Ady kerékpársávot (ami furcsa módon hol az úttesten, hol a járda helyén megy és rossz a levegője is), minél hamarabb lehessen elhagyni Wekerle irányába. A Tálas, Kábel, Huba, Kenyérmező és Bercsényi utcák Ady Endre úti végéről lehessen könnyen bejutni kerékpárral. - Az Ady úton azért lett ilyen a nyomvonal, hogy a kerékpárosok ne száguldozzanak bele a kereszteződésekbe, szólt az akkori indoklás a BKK részéről!!!

  • A 199-es a jobb kihasználtság érdekében délelőtt és délután járjon eltérő útvonalon! - Teljesen a BKV belügye, az ő ügyfélszolgálatuknak írjon az, akit a dolog érint és/vagy érdekel és ötlete van. A BKV járatait szabályozó Paraméterkönyv módosítását kell tulajdonképpen elérni.

Ne hagyjuk elaludni ezeket az ügyeket! 

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetmaskispest.blog.hu/api/trackback/id/tr347188609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[dániel] 2015.02.19. 23:34:19

Azt olvasom: visszaállítják az árkokat az Álmos utcában. minek? az esővíz nem az utcán áll meg, hanem a kereszteződéseken, mert ott túl sok az aszfalt. Abból kellene vágni, nem a gyepből. Lehet az utcatorkolatokat szűkíteni, vagy a kereszteződés közepén egy virágos ágyast építeni - az megfogja az esőt. És ezekhez nem kell az úttervet módosítani, legfeljebb az útburkolatot. küldjek fényképet?
Forgalmi lámpát nehéz megszüntetni: lehet villogó is!

Ferenczi István 2015.02.20. 09:03:57

Gondolom azért állítják vissza az árkokat, mert áznak, penészednek a falak. Wekerlén régen minden utcán volt àrok ha jól tudom. Remélem hamarosan egy wekerlei építész is kommentel majd. És küldj képet, persze!

G. Wolf 2015.02.21. 17:18:36

A Hofherr-Nádasdy lámpa megszüntetését nagyon is indokoltnak tartom, jó ötlet lenne!

Meg a körforgalmak is jók lennének!

Ferenczi István 2015.02.22. 19:09:24

@G. Wolf: Autóval, gyalog, vagy bringával szoktad használni? Esetleg buszon ülve? És melyik irányokból? Azért kérdezem, mert én is hajlok arra - laikusként - hogy a sárga villógó, a körforgalom pláne, esetleg az egyszerű jobbkézszabály folyamatosabb haladást eredményez összességében, mint egy lámpa, de közben próbálom kitalálni, hogy mi lehetett az a jó indok, ami miatt oda lámpa került.

G. Wolf 2015.02.22. 21:17:48

@Ferenczi István: Autóval vagy busszal használom, és a lámpa szempontjából minden irányból. Többnyire Katona Józsefből érkezem és vagy az M5 felé vagy Nádasdy felé hagyom el, esetleg ritkábban a bolt felé. Régebben simán jobbkézszabály volt, tökéletes volt.

Ferenczi István 2015.02.22. 21:52:45

@G. Wolf: Patek szerint a bolt és a hozzá tartozó parkoló megépítése indokolta, avagy azzal indokolták a lámpát.

G. Wolf 2015.02.22. 22:04:31

@Ferenczi István: ezt én nem tudom mi indokolta, de hogy valaki nagyon elszámolta magát hogy kell az biztos,
süti beállítások módosítása